KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET..

...var det minsann inte när jag såg min historiabok. och varför?
för det första, det är en historiabok.
för det andra så är den från stenåldern.
och för det tredje så förstår man inte ett jäkla skit av den.
och nu har jag då setat och gnagt in franska revolutionen i hjärnan. verkligen tryckt in det. och nu sitter det.
tror jag.
tror kan man göra en del.
"tror gör man i kyrkan", som de flesta brukar säga.
men vi lever ett liv bland klyschor.

jao. vad kan man säga.
läste mitt horoskop i morse. där stod det:

"Dina konstnärliga talanger gör sig gällande nu. Njut av kärleken och kreativiteter idag."

och varför säger jag det här? (har en tendens att babbla om massa onödiga saker)
jo, för att idag har jag både haft dans (visserligen kollade vi på film), jag har haft keramik, då jag:
gjorde klart min XXL skål, räddade min lersurikat /vi får göra lerdjur. vet du hur jävla svårt det är!?) och jag påbörjade min balettdansös (gjort av ståltråd).
PLUS, att jag kom på en lek idag - när jag egentligen skulle pluggat historia.
Jag kallar den Småstadsleken. okey, jag erkänner. det krävs att filas på namnet.
men iaf, det är en början.
såhär går den till:

Om man sitter på ett fik på stan med en kompis så går själva leken ut på att man ska känna igen folk.
Tex så får man 5 poäng om det går förbi en kompis.
Man får 1 poäng om man känner igen personen.
Man får 3 poäng om man pratat med personen.
Och etc. sen högs poängen för hur mycket man kan berätta om en person som man inte känner.

Nej, jag har inte mycket fritid, är bara väldigt kreativ..
snart finns spelet i alla leksaksaffärer - nära dig!
yihoo...

och ovey, jag har börjat marknadsföra mig på min msn.
vilken jäkla folkstormning det lär bli. not.
men då kanske mina vänner förstår mig bättre, om jag hux flux skulle få ett utbrott och kasta tallrikar i väggen.
yeah, right..
..som wille skulle sagt och flinat.

och jag börjar gå nedströms.. tom en del vänner har börjat fråga mig om jag är ledsen.
kanske, kanske inte.
kan bero på vädret - kan bero på andra orsaker.
men de tänker jag inte ta i bloggen.
alldeles för privata.
hm.
och snart är det alla hjärtans dag & mitt eget sjunker i takt med mitt humör.
neråt dvs.
"shit, typiskt tjejer", säger nog de flesta.
meeen så är jag ju en också.
smart.

hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0