FUCKING MORA

jao. ett klagoinlägg på mora blir det.
har kommit på att jag har ungefär ett (!?) positivt inlägg på hela min blogg.
uppmuntrande på något vis..
 men aja!
hm, detta inlägg tillägnar jag den vackra och harmoniska staden mora.
ironi.

okey, sure. mora är en fin stad/by. På sommaren lever man!
Mycket turister, men det spelar ingen roll för mig..
tycker det är kul bara.
nära till badstranden & till glasskiosken med underbart god glass!
så allt är inte negativt med mora iaf..
men grejen är,
att mora är så himla litet.
alla har gjort allt med alla.
om vi säger så.
om jag går nere på stan kan jag peka ut folk som har gjort det och det.
tex att jag var med om en jobbig sak förra året.
DAGEN EFTER kom folk och frågade mig om det var sant.
och i en helt annan version.

det finns ju klamydia i mora.
wonder why..
alla har sex med alla bara för.. ja, nej.. jag vet inte.
så himla onödigt.
man ska ha sex med ngn man gillar.
inte på ngn skabbig hemmafest där alla är dragna som fan.
nej, suck..
jag känner en kompis, som känner en kusin, som har strulat med den, som är ihop med den, som känner min kompis, som sa att..
ungefär så kan det vara.
och alla dessa små kids som försöker vara "inne".
sjukt att små tjejer på låg/mellanstadiet sminkar sig.
och sjuor som snackar om att:
"fan, ingen kunde fixa sprit åt oss".
ursäkta?
vad sa ni?
helt stört.
tjejer som inte ens vet vad snopp betyder ska ut & festa..
yes box.
det är ju normalt.
och i fredags hörde jag att Dalarna är det länet som flest människor super.
vad konstigt sen då.
det finns ingenting att göra i mora/andra byar.
det är ju därför alla dricker.
puh.
och nu låter det som om jag är värsta sortens moraltant.
okey, i nian var ju ute rätt mycket och söp.
och har väl festat ngn gång nu i ettan.
men sen får jag bara skuldkänslor.
varför?

FÖR ATT DET ÄR SÅ ONÖDIGT!
jag har ingen lust med att dricka, sen strula med ngn på fyllan för att jag vet inte vad, kanske såra ngns känslor & hamna i en del skit.
kan hålla med om att jag har haft roligt, men jag ser INGEN POÄNG med det.
tycker det är jobbigt bara..
för på fyllan menar inte folk ngnting. eller jo, för alla pratar sanning.
men om jag vill höra sanningen, så ska personen i fråga vara nykter.
tex; " ååååååh, vad jag ääälskar dig. du är så himla fiiin! "
det menar man inte. eller man kanske tycker det, men om man inte vågar säga det nykter, så ska man inte säga så överhuvudtaget!

ååh..
och alla dessa fjortisar.
har antagligen varit en själv. i sjuan?
men jag såg då inte ut så.
ansiktet är fullspacklat med smink så man ser foundation-randen.
ögonen är inramade med alldeles för mycket kajal & mascara.
klänningarna är så korta så man nästan ser hela rumpan.
ett hysteriskt kacklande och en IQ på botten.
åh, om jag vore en kille hade jag absolut raggat på dem.
inte.
killar är bara med dem om de vill knulla.
face it tjejer.
madrasser..
hm.. vad sa jag om klamydia igen..?
du fattar vad jag menar?
yes.

nej, så jag orkar inte med mora.
inskränkt..
...är ordet.






jag saknar sommaren och alla mysiga sommarkvällar. värmen, folket.
nej, fy sjutton. ge mig sommar nu!


Kommentarer
Postat av: Johan

Kan ju inte annat än å hålla med! Tydligt exempel är ju att du är bara den tredje lr nått jag ser vågar stå för att hon inte tycker att det är såå jävla smart att supa skallen av sig och leka madrass!
Jag hoppas på fler med den inställningen, men hur stor chans är det i Mora?
Krya på dej!

2008-02-11 @ 16:33:48
URL: http://harsolle.bilddagboken.se
Postat av: kim

jadu.. jag vet inte. så stor iaf..
tack så mycket! :)

2008-02-11 @ 17:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0